De Makropas

De Makropas

Toen mijn zoon op de lagere school zat, had hij een project over de toekomst als voorbereiding op de middelbare school. Het thema was: ‘Wat wil je later worden?’ Over die vraag hoefde hij niet lang na te denken. Ondernemer, natuurlijk. Er was geen twijfel mogelijk. 

Mijn zoon is altijd al een ondernemend type geweest. Ergens was ik best trots. Als ouder is het fijn als je kind weet wat hij wil. Maar ik ken het vak van ondernemen maar al te goed en weet dat het ook keihard werken is. Ik vroeg hem waarom hij eigenlijk zo graag ondernemer wilde worden. “Nou, dan krijg ik ook een Makro-pas,” zei hij droog. Ik dacht er komt een mooi antwoord over vrijheid en eigen baas zijn. Maar een Makro-pas, serieus!?

Voor mijn zoon had de Makro kennelijk iets magisch. Ik deed daar elke twee weken boodschappen voor mijn salons. Met een volle kar vloog ik door de Makro voor waspoeder, koffie, waxinelichtjes etc. Mijn zoon ging graag gezellig mee op inkoop. De middag werd altijd afgesloten met een lunch bij La Place. Niet de meest culinaire hotspot als je het mij vraagt, maar mijn zoon was tevreden. En ik was blij met onze quality-time. 

Inmiddels is mijn zoon 22 jaar en dus volwassen. En ja, hij staat ingeschreven bij de KVK en is ook zelfstandig ondernemer geworden. Hoe het met zijn andere ‘Makro-pas’ droom zit? Tot nu toe heeft hij nog nooit de moeite genomen om zijn ‘magische Makro-pas’ op te halen. Als hij naar de Makro wil dan komt hij nog altijd bij mij langs. Gezellig, dat wel. 

Dat ondernemen heeft hij niet van een vreemde. Ik ben een geboren ondernemer en nog steeds doe ik niets liever. Het leukste vind ik nu om samen met Maud andere ondernemers te helpen ondernemen met onze BeautyOn-community. 

Maar niet iedere beautyprofessional droomt van ondernemerschap.. en een Makro-pas. Sommige talentvolle specialisten zijn vooral heel goed in hun werk en rollen dan het ondernemerschap in. En dan loop je soms tegen dingen aan waar je helemaal niet om hebt gevraagd. Misschien heb je flink geïnvesteerd in goede producten, maar blijven de klanten uit. Of wat doe je als je personeelstekort hebt of problemen met een leverancier?  
Dan is het goed dat je kan terugvallen op de BeautyOn community. We geven antwoord op al je vragen. Dit doen we persoonlijk of via een webinar en in onze downloads kun je allerlei antwoorden vinden. Of soms staan ondernemers stil en helpen wij ze op weg door middel van business scan. We geven ondernemers een helder advies met praktische tips en zo vinden ze snel weer het plezier in hun bedrijf. We helpen beauty bedrijven te laten groeien. We kijken mee met cijfers. We denken mee over de juiste branding. 

Momenteel help ik een aantal startende ondernemers met personal trajecten. Vol energie zijn ze aan de slag met hun businessplan. Ik zie ze gelukkig zijn, ik zie ze twijfelen, maar weet je wat ze gemeen hebben? Ze geven nooit op. De ondernemers hebben net zoals mijn zoon een doel voor ogen. Ze hebben een (tiener) droom en doen er alles aan om die waar te maken. Dat is een prachtig doel. Het is heel fijn om daar een onderdeel van te mogen zijn. Ook al kan ondernemen soms best een rollercoaster zijn. En daarom helpen wij je met onze BeautyOn trajecten maar al te graag op weg. Droom jij ook van je eigen salon? Het is nooit te laat om te starten. Wie weet kom ik je binnenkort tegen bij de Makro, of in onze community. 

Share this Post: