Ondernemers benaderen mij op verschillende manieren: via netwerk, Instagram, Linkedin of internet. Vaak hebben ze een concrete vraag: hulp bij branding, meer team betrokkenheid, hogere omzet of verkoop van hun zaak. Ik help ze graag naar een goedlopende salon. Maar eerst moeten we financiële pijnpunten aanpakken. Meten is weten en niet meten is niet willen weten.
Stilte bij vraag naar cijfers
Veel beauty ondernemers zijn gepassioneerd over behandelingen, producten en hygiëne. Ze doen alles voor hun klanten, wat ik merk aan de vele kopjes koffie en koekjes tijdens mijn bezoeken. We starten bij de financiën, maar vaak wordt het stil als ik naar de cijfers vraag. Het is ongemakkelijk om te weten dat je er financieel niet goed voorstaat. Dit zijn juist de momenten waarop ondernemers kunnen groeien, alleen weten ze vaak niet hoe en waar te beginnen.
‘Liever vergeten dan weten’
Enkele maanden geleden startte ik een traject met een enthousiaste ondernemer. Haar salon zat vol voorraad en verschillende merken, wat overweldigend was. Aan tafel bleek dat ook zij ‘liever vergeten dan weten’. Na de eerste schrik erkende ze dat ze het eigenlijk wel wist, maar niet durfde toe te laten.
Meer omzet en meer werkgeluk
Samen brachten we haar kosten in kaart en bepaalden de vervolgstappen. Dit was pijnlijk, maar daarna ging het beter. Ze bloeide op, maakte minder impulsieve inkoopbeslissingen en bracht structuur in haar contentkalender. Dankzij mijn tips en plannen kon ze een stip op de horizon zetten. Cijfers zijn nog steeds niet haar favoriet, maar doordat haar omzet stijgt, is ze meer ontspannen. Ze zal altijd een betere behandelaar zijn dan een ondernemer, maar ze realiseert nu een goed inkomen met veel werkgeluk. Dat gun ik iedereen.
Heb je ook het gevoel dat je salon wel een APK kan gebruiken? Wil je meer overzicht, meer omzet of juist minder werken maar weet je niet hoe? In mijn gratis beauty werkboek kun je alvast een quickscan maken. Ik kijk graag met je mee hoe ik je business weer gezond kan maken. Ik geloof in een professionele maar persoonlijke aanpak. Koffie drinken? Plan gerust een vrijblijvend gesprek in.